ما در شبکه های اجتماعی :

امكان بازديد مجازی از نمايشگاه دائمی سير تحول برق فراهم است

دسته بندی


محبوب ترین مقاله ها


وسایلی که در هنگام خاموشی برق مصرف می‌کنند!
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

برخی از وسایل می‌توانند در خاموشی خود و فقط به واسطه اتصال به پریز ...

مدیرعامل توانیر پرمصرف‌ها را به نصب سیستم خورشیدی توصیه کرد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توانیر از اجرای پویش ملی "برق امید" از ابتدای آبان ماه امسال ...

گزارشی از پیش بینی مصرف برق کشور در ۱۰ سال آینده
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

به گزارش برق نیوز،حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران در نشست کنفرانس توسعه مالی در ...

امكان بازديد مجازی از نمايشگاه دائمی سير تحول برق فراهم است
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری برق منطقه ای تهران، علي خراساني مدير دفتر روابط عمومي ...

طرح توسعه و احداث شبكه های شركت برق منطقه ای تهران
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

مديرعامل شركت برق منطقه اي تهران : به لطف الهي و در قالب پويش ...

ايران در رده ی 5 كشور برتر دنيا در ساخت ربات‌های ريلی و زمينی
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

به گزارش پايگاه خبري شركت برق منطقه‌اي تهران (تابش)؛ "مجيد عبدالهي" مدير امور انتقال ...

برچسب ها


امكان بازديد مجازی از نمايشگاه دائمی سير تحول برق فراهم است

امكان بازديد مجازی از نمايشگاه دائمی سير تحول برق فراهم است

به گزارش پایگاه خبری برق منطقه ای تهران، علي خراساني مدير دفتر روابط عمومي شركت برق منطقه‌اي تهران در مصاحبه تلفني با راديو فرهنگ (قلمرو فرهنگ) ضمن تشريح تاريخچه كوتاهي از تاريخچه نمايشگاه دائمي سير تحول برق (موزه صنعت برق) در مورد امكانات و ويژگي‌هاي اين نمايشگاه گفت: با توجه به شرايط ويژه حال حاضر تهران ، امكان بازديد مجازي كه از سال ها قبل نيز به صورت رايگان براي علاقمندان فراهم بوده ، موجود است و به اميد خدا با برطرف شدن مشكل كرونا در آينده نيز امكان بازديد حضوري به صورت رايگان ( همانند گذشته) فراهم خواهد شد.

وي در اين گفتگو ضمن تشريح موقعیت کنونی این مجموعه گفت: اين نمايشگاه در ضلع شمال‌شرقیِ میدان شهدا مجموعه‌ قديم برق تهران قرار گرفته است. سمت‌ شرقِ این مجموعه‌ بزرگ، نیروگاهی قدیمی واقع شده که اکنون در قالب یک ( نمايشگاه دائمي ) موزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

خراسانی با اشاره به سابقه تاریخی، صنعتی و آموزشی موزه صنعت برق ایران اضافه کرد: در سال ۱۳۷۴ در زمینی به متراژ ۴۵۰۰ مترمربع در4 طبقه مجزا در محوطه‌ای با فضای سبز در جایی که یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید برق در تهران قرار داشته ساخته شد. و در آن اشیا، گنجینه‌ها و اسناد قدیمی مربوط به 120 سال پیش که به دستور ناصرالدین شاه قاجار وارد ایران شد و در دربار به منظور روشنایی مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین اشیای مربوط به نخستین نیروگاه برق خصوصی سالن‌های این موزه به صورت زیگزاگی و در کنار نیروگاه 5000 کیلوواتی بالا رفته که هر بخش با چهار پله از هم جدا می‌شود.

مدير دفتر روابط عمومي شركت برق منطقه‌اي تهران در همین زمینه افزود: در سالن‌های موزه صنعت برق ایران لوازم و اشیای قدیمی و دستگاه‌های جدید را هم می بینید که ترتیب قرار گرفتن این اشیا در موزه به شیوه‌ی سیر تکاملی صنعت برق ایران با اسناد و عکس‌های معتبر، از وسیله پی سوز قبل دوره هخامنشی گرفته تا نمایش شمع‌ها وچراغ‌های نفتی، همچنین اولین مولدهای برق که شامل انواع لامپ‌ها، از لامپ ادیسون گرفته تا لامپ‌های کنونی و روش‌های تولید انرژی توسط مولدهای بادی و نوری به صورت ماکت و به طور عملی به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه مندان برای بازديد مجازي و كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به وب سايت نمايشگاه ( موزه) به نشاني اينترنتي:  https://museum.trec.co.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.